אובססיות מיניות: מהם השלבים השונים להתמודדות?

לעתים, כדי להרגיע את תחושת האש הבוערת והרצון להגיע לסיפוק, בחורים רבים פונים לחיפוש אחר אהבה ומין. זוהי מציאות של בריחה, שבה הם מסכנים את הקריירה והביטוי העצמי, את הזוגיות והלימודים. הבריחה הזו עלולה להוות אובדן שליטה על חיי המין. כיום אפשר להתמודד עם אובססיות מיניות בכמה צעדים.

מאת מרכז הסיוע עצת נפש

  1. מפסיקים את הרצון למין. האובססיה לתשוקה ולמין מתבטאת בהתעסקות של האדם בסיפוק גירוי ובאוננות. יש להפסיק את הביטויים האלו בכל דרך שבה הם מתגלים. כל עוד האדם ממשיך בהרגלים של תשוקה מינית, לא יהיה ניתן להשתחרר מהאובססיה.
    עצת נפש - שלבים בהתמודדות עם אובססיות

    עצת נפש – שלבים בהתמודדות עם אובססיות

  2. מפסיקים לרצות את התשוקה באופן קבוע. האם יש חומרים שעלולים לעורר תשוקה מינית? דאגו להרחיק אותם מהסביבה הקרובה אליכם – מדובר בין היתר על עיתונים, אתרים פורנוגרפיים ברשת, שפה המשדרת תשוקה, סרטונים וטלוויזיה. גם הצמא המתמיד לתשוקה המוגברת דרך אמצעי התקשורת השונים צריך להיות מופסק על ידכם. עשו מאמץ והפסיקו לחיות בעולם התשוקה. זהו עולם שאין לו קשר למצב החיים הטבעי.
  3. מודים שיש צורך בפנייה לעזרה. האנשים שנחשבים אובססיביים לתשוקה המינית המוגברת טוענים שהעניין כבר מאחוריהם ושמצבם נורמלי. הדבר הזה נובע מבושה וממכאוב של האובססיה. מצד שני, הם לא מסוגלים לעמוד בפני הדחף ומיואשים מהניסיונות לחיות את חייהם באופן רגיל.
  4. פונים לבקש ייעוץ. הבקשה לייעוץ ולסיוע היא הודאה שבאופן עצמאי לא ניתן לעמוד בפני האובססיה, ושיש צורך באחרים שיסייעו להתגבר על הבעיה. זוהי תחילת התהליך של “חיים חדשים” עבור האדם. בחייו החדשים, ינסה האדם להשתחרר מהאובססיה לגירויים מיניים, ולהיכנס למצב אחר לגמרי, טוב ובריא. בשיחה הראשונה, האדם שנמצא בעילום שם, יחלוק עם מרכז עצת נפש את הדרך שעבר עד שהגיע למצב הנוכחי. יחד עם הסייע התורן יהיה ניתן לבדוק את התחושות ולהגיע למסקנה מסוימת לגבי דרכי ההתמודדות. הסייע יכול להפנות את המתקשר למספר מטפלים העוסקים בנושא, לפי רצונו של המתקשר. נבהיר שמרכז הסיוע “עצת נפש” הוא לא תחליף לטיפול היסודי, אלא מהווה מענה ראשוני ומפנה למטפלים חיצוניים. ניתן לשמור על קשר עם התורן בתום השיחה.
  5. פונים לקבלת טיפול אישי. בטיפול ניתן ללמוד איך חיים בצורה אחרת. במהלך הטיפול יועלו התסמינים של האובססיה, הקושי שהיא יוצרת ועוד – במטרה להשתחרר ממנה לגמרי. בשיחה הראשונה עם היישות המקצועית, בין אם פסיכותרפיסט או פסיכולוג, מומלץ מאוד להתחבר למטפל ולהרגיש אם אכן שיטת הטיפול תואמת את הציפיות. הגיעו לשיחה מוכנים עם שאלות כלליות ופרטניות. לאחר ששוחחתם עם המטפל, יהיה פשוט להחליט מי האדם המתאים לטפל בכם. היפגשו איתו והתחילו בחיים החדשים. ניתן להיעזר במרכז עצת נפש בכל שאלה. נדגיש כי הטיפול האישי שמוענק לכם הוא סודי לגמרי, אלא אם הסכמתם עם המטפל אחרת.
  6. חלק מהמתמודדים השונים מסייעים לפונים לעזרה. המתנדבים השונים במרכז “עצת נפש” הם למעשה אנשים שהצליחו בתהליך בעצמם, ופועלים במקביל למתנדבים מעולם הטיפול והחינוך. אנחנו גורסים כי אחד החלקים החשובים בתהליך ההתמודדות הוא היכולת לסייע לאחרים. לאחר סיום התהליך באופן מוצלח, אנו נזמין את הפונים אלינו להצטרף לפעילות ולהראות את הדרך לאחרים.

מרכז עצת נפש הוא מרכז מוביל בישראל בעזרה בכל הקשור לאובססיות ודחפים, הומוסקסואלים וגייז, התמכרות לאינטרנט ועוד. 

אודות עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש כאן כדי לעזור ולסייע לכם להתמודד עם התמכרות מינית,נטיות הפוכות והומוסקסואליות והתמכרות לטכנולוגיה. התקשרו לעצת נפש. כי יש מי שיעזור. 02-6541899 או 072-2160688
פורסם בקטגוריה ייעוץ - דחפים ואובססיות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.