ההבדל בין אובססיה להתמכרות מינית

האובססיה המינית וההתמכרות המינית – אלו הם שני מושגים שאולי נשמעים נרדפים לחלק גדול מהציבור, והפכו לחלק מהשפה שלנו. עם השנים, נוצר בלבול בין שני המושגים הללו, וגם אנשי מקצוע העוסקים בתחום, לא מצליחים להבחין בהבדל הניכר ומבצעים אינטגרציה ביניהם.

מאת צוות עצת נפש

קיים שוני בשני מובנים בין האובססיה המינית להתמכרות המינית. נציין שבכל התמכרות למין ישנה אובססיה למין, אבל עדיין קיימות אבחנות בולטות ובעלות משמעות שיסייעו לנו לדעת מה שונה בין המונחים. כך ניתן לעזור למתמודדים באופן טוב יותר.

הרצון הבלתי נשלט להנאות

עצת נפש - ההבדל בין התמכרות לאובססיה (תמונה: Ambro)

עצת נפש – התמכרות ואובססיה (תמונה: Ambro)

כאשר מדברים על ההתמכרות המינית, מה שמגדיל את הרגשת הדחף בהתמכרות, הוא העונג וההנאה. השוני לעומת האובססיה למין הוא שבאובססיה, הסיבה היא הרצון להפחית את תחושת הבדידות והתסכול. לכן, אובססיה היא סוג של דרך להתמודד עם הקשיים בחיים. אבל הנקודה הזו נוטה להטעות רבים – כי גם אנשים אובססיביים יטענו שמה שמניע אותם הוא הרצון בעונג ובהנאות. הפסקה פתאומית של צריכת האובססיה תביא לכך שהם יכירו בהרגשה המוקדמת של הצורך להרגיש טוב ולהפסיק את התסכול שבו הם נמצאים.

בין ניתוק וחיבור למציאות

עוד שוני בין אובססיה מינית להתמכרות למין הוא החוויה של “עכשיו” והמודעות לחוויה של המציאות. האדם המכור נמצא בתחושת שמחה גדולה שההנאה שלו כנה ואמיתית, ואילו האדם שעומד מול אובססיה מינית, מבין שצריכת המין לא שקולה למצב במציאות ומביאה לתחושה לא טובה. עם זאת, מתוך היעדר ברירה, ובתור האופציה היחידה שהוא מכיר, ינסה האדם המתמודד עם אובססיה להוריד את החרדה שלו או את הרגשת הבדידות, דרך העיסוק בתשוקה הגדולה שלו למין.

אדם שמכור למין, בניגוד לאדם שמתמודד עם אובססיה, מנותק מהמעשים שלו. הוא חש הנאה עצומה וצורך לספק את התאווה שלו, ולכן מרכז את המאמצים על מנת להשיג אותה. במקביל הוא נמצא בהכחשה למצבו ולתוצאות הבעייתיות של ההתמכרות על החיים האישיים שלו ועל התקשורת שלו עם חבריו ובני משפחתו.

מרכז סיוע עצת נפש עוזר לבני נוער, מתבגרים, בוגרים הורים ובני משפחה בבעיות בזהות מינית, בנטיות הפוכות, התמכרויות ואובססיות.

אודות עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש כאן כדי לעזור ולסייע לכם להתמודד עם התמכרות מינית,נטיות הפוכות והומוסקסואליות והתמכרות לטכנולוגיה. התקשרו לעצת נפש. כי יש מי שיעזור. 02-6541899 או 072-2160688
פורסם בקטגוריה התמכרות, מינית, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.