מהם הגורמים להתמכרות למין?

רבים מאנשי המקצוע עדיין נתקלים בקושי להסביר באופן נהיר מהי הסיבה המרכזית להתפתחות התמכרות מינית. מצד שני, ישנם כמה נושאים שדרכם ניתן להביט באופן מעמיק בתחום. נושאים אלו מעניקים הבנה בכל הנוגע להתפתחות של ההתמכרות ולחיזוקה.

מאת מרכז הסיוע עצת נפש

אנו חיים בעולם מודרני שבו אמצעי התקשורת משדרים כל העת ונגישים מאוד. אמצעי התקשורת האלו כוללים כמובן גם את האינטרנט, שבאמצעותו ניתן להגיע לחומר פורנוגרפי, או חומר בעל מאפיינים של גירוי מיני. השוני לעומת העבר הוא שכיום אפשר להגיע לחומר בצורה קלה מאי פעם, על ידי המחשב, הטלפון הנייד או אפילו המודעות בעיתונים שמציעות פיתויים מיניים בתמורה לכסף.

הסיבות להתמכרות המינית (תמונה: Vuono)

הסיבות להתמכרות המינית (תמונה: Vuono)

כל אותם “שירותים” מוצעים לאנשים בצורה דיסקרטית והם “אבן שואבת” למתמודדים בעלי התמכרות מינית. דרכם, נוטים המתמודדים להיכנס עוד יותר לאובססיה המינית שלהם ולהרס עצמי במסלול חייהם. חלקה של תעשיית המין גדול – היא שותפה בהפלת האנשים לפח וביצירה של גל מכורים חדשים למין, שמאופיינים באובססיה.

נציין כי לא כל אדם שמשתמש בשירותי מין הוא אדם אובססיבי למין או “מכור”. למרות זאת, ברור לכולם שהנגישות בשילוב הסודיות הקיימות בשירותים אלו, הם גורמים חשובים להתרחבות התופעה.

לעתים ישנו קשר לעבר של המתמודד

חלק גדול מהמכורים למין עברו הטרדה מינית בעברם. חלקם אגב, לא זוכרים את ההטרדה כלל או זוכרים אותה באופן כללי. מדובר בהטרדה פיזית או נפשית שנעשתה על ידי סביבה שאינה חיונית, הטרדה באופן מילולי או התנהגות בעייתית מצד הורים וקרובים, שפגעה בהתפתחות המינית של המכור. ישנם מקרים רבים שבהם ההתמכרות ניכרת אצל קרובי משפחה אחרים. ישנו קשר בין סימפטומים של דיכאון להתמכרות מינית, למרות שקשר זה עדיין לא הובהר סופית.

רוב מוחלט מהסובלים מהתמכרות מינית, סבלו מהיעדר יחסים בריאים עם המשפחה הקרובה. קיימת קורלציה בין האווירה בביתם, החום שאותו הם מקבלים מהוריהם ומהקרובים והתמיכה הרגשית שהם נותנים, לבין התפתחות של התמכרות למין. כשהמערכת הרגשית בבעיה, ישנו חוסר יכולת לבטא רגש ונוצרת מעין “נכות רגשית”. תופעה זו היא אחד הגורמים המרכזיים ביצירת התמכרות למין.

מרכז הסיוע “עצת נפש” הוא ארגון המושיט יד למתמודדים עם התמכרות לפייסבוק ולאינטרנט, נטיות הפוכות הומוסקסואליות, אובססיות ודחפים מיניים והתמכרותיים.

אודות עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש כאן כדי לעזור ולסייע לכם להתמודד עם התמכרות מינית,נטיות הפוכות והומוסקסואליות והתמכרות לטכנולוגיה. התקשרו לעצת נפש. כי יש מי שיעזור. 02-6541899 או 072-2160688
פורסם בקטגוריה התמכרות, מינית, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.