3 עקרונות להשגת שליטה על דחפים מיניים

מרכז הסיוע עצת נפש עוזר להתמודדות עם דחפים מיניים מוגברים, אשר מהווה תהליך ארוך וקשה. בזמן ההתמודדות, יש לשים לב לכמה עקרונות ומרכיבים בדרך, שיכולים להפוך את התהליך ליעיל ופשוט יותר.

שינוי דפוס מחשבתי

אנשי עצת נפש מסבירים כי מחשבת האדם נודדת אל הגדרה המבקשת לבסס שני קצוות של הסוגיה וכך בעצם נבנה דפוס של “שחור או לבן” או דפוס של “הכל או כלום”. דפוס זה מוביל אל דרך חיים, שכתוצאה ממנה ישנו הפסד של כל מה שבאמצע, אשר יכול להתברר כהרסני. באופן זה, ולא בהכרח תוך כדי מודעות, ישנו קושי בשמירת הברית וישנו חיזוק לצורך במיניות מוגברת.

עצת נפש

התמודדות עם דחפים מיניים

סבלנות ושמירת כוחות

במהלך ההתמודדות עם הדחפים המיניים, אנשי עצת נפש מזכירים כי העניין מהווה תהליך הדרגתי, שהשליטה עליו תושג בסבלנות ולאחר זמן ממושך. הציפייה כי השינוי יקרה באופן מיידי, שואבת את האנרגיות ואת הכוח להתמודד עם התהליך, כך שלא נשארת סבלנות, מה שמתבטא בייאוש וויתור. לכן, מוקד תשומת הלב צריך להיות על הדרך ועל השינוי ולא על התוצאה הסופית או הקשיים במהלך הדרך.

התמודדות עם נפילות

בכל תהליך של שליטה על יצר מסוים, ישנן נפילות ומעידות, שחשוב לדעת כיצד להתמודד עמן. מרכז הסיוע עצת נפש, מכיר את המצב בו הנגמל חווה נפילה, אשר מציפה אותו בתחושה חזקה וגורמת לו להאמין שלעולם לא יצליח להגיע לתוצאה המיוחלת. במקרים אלו חשוב לזכור שגם אם התרחשה מעידה, אין זה אומר שהכול נהרס ואין דרך חזרה. אם עולה מחשבה כזו, הדרך לחזור בחזרה אל ההתמודדות, תהיה קשה יותר. על כן, אנשי עצת נפש ממליצים לקבל את הנפילות כחלק מהתהליך ולהמשיך בו כמתוכנן.

אודות עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש כאן כדי לעזור ולסייע לכם להתמודד עם התמכרות מינית,נטיות הפוכות והומוסקסואליות והתמכרות לטכנולוגיה. התקשרו לעצת נפש. כי יש מי שיעזור. 02-6541899 או 072-2160688
פורסם בקטגוריה התמכרות, מינית, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.